§ 1 Postanowienia ogólne
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego www.adspoint.pl jest ADSPOINT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000968533. Miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Marii Konopnickiej 11/1, 87-100 Toruń, NIP: 9562375230, REGON: 521849960, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@adspoint.pl, numer telefonu: +48 730 361 066, zwana dalej „Administratorem” i będąca jednocześnie „Usługodawcą”.
- Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, oraz ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności dużą literą należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu internetowego www.adspoint.pl.
§ 2 Rodzaj przetwarzanych danych osobowych, cel i zakres zbierania danych
- Cel przetwarzania i podstawa prawna. Administrator przetwarza dane osobowe usługobiorców Sklepu www.adspoint.pl w przypadku:
- Rejestracji konta w sklepie w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym kontem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem sklepu),
- Składania zamówienia w sklepie w celu wykonania umowy o dostarczenie treści cyfrowej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy),
- Zapisania się do newslettera w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Dane osobowe są przetwarzane po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
- Skorzystania z systemu opinii w celu umożliwienia klientowi wyrażenia swojego zdania na temat umowy o dostarczenie treści cyfrowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes przedsiębiorcy),
- Skorzystania z formularza kontaktowego w celu wysłania wiadomości do administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes przedsiębiorcy).
- Rodzaj przetwarzanych danych osobowych. Usługobiorca podaje w przypadku:
- Konta: adres e-mail,
- Zamówienia: imię i nazwisko, adres, NIP, adres e-mail, numer telefonu,
- Newslettera: imię i nazwisko, adres e-mail,
- Systemu opinii: imię i nazwisko, adres e-mail,
- Formularza kontaktowego: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
- Okres archiwizacji danych osobowych. Dane osobowe usługobiorców przechowywane są przez administratora:
- W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata,
- W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie może podnosić administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
- Podczas korzystania ze sklepu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
- Po wyrażeniu odrębnej zgody na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo telekomunikacyjne, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile usługobiorca wyraził stosowną zgodę.
- Od usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć, lub innych czynnościach podejmowanych w sklepie. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
- Podanie danych osobowych przez usługobiorcę jest dobrowolne.
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
- Przetwarzane zgodnie z prawem,
- Zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
- Merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane, oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
§ 3 Udostępnianie danych osobowych
- Dane osobowe usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta administrator przy prowadzeniu sklepu, a w szczególności do:
- Podmiotów realizujących dostawę produktów,
- Dostawców systemów płatności,
- Dostawców systemów ankiet opiniujących,
- Biura księgowego,
- Hostingodawcy,
- Dostawcy oprogramowania umożliwiającego prowadzenie działalności,
- Podmiotów zapewniających system mailingowy,
- Dostawcy oprogramowania potrzebnego do prowadzenia sklepu internetowego.
- Dostawcy usług (o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu), którym przekazywane są dane osobowe – w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności – albo podlegają poleceniom administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające), albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
- Dane osobowe usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) z zastrzeżeniem § 5 pkt 5 oraz § 6 Polityki Prywatności.
§ 4 Prawo kontroli, dostępu do treści własnych danych oraz ich poprawiania
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podstawy prawne żądania usługobiorcy:
- Dostęp do danych – art. 15 RODO,
- Sprostowanie danych – art. 16 RODO,
- Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO,
- Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO,
- Przeniesienie danych – art. 20 RODO,
- Sprzeciw – art. 21 RODO,
- Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
- W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2, można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: kontakt@adspoint.pl
- W sytuacji wystąpienia przez usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy, informując usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
- W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 5 Pliki „Cookies”
- Strona administratora używa plików „cookies”.
- Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej sklepu. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
- W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.
- „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony),
- „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez usługobiorcę.
- Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez usługobiorcę, typie strony, z jakiej usługobiorca został przekierowany, oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
- Administrator wykorzystuje również zewnętrzne pliki cookies w celu zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA).
- Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe (w szczególności sieć Google) w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w jaki usługobiorca korzysta ze sklepu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji usługobiorcy lub czasie pozostawania na danej stronie.
- Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez:
- wybór rodzajów plików cookies, na gromadzenie których wyraża zgodę tuż po wejściu na stronę sklepu i pojawieniu się komunikatu dotyczącego cookies,
- zmianę ustawień w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są również w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
§ 6 Usługi dodatkowe związane z aktywnością użytkownika w sklepie
- W sklepie wykorzystywane są tzw. wtyczki społecznościowe („wtyczki“) serwisów społecznościowych. Wyświetlając stronę internetową www.adspoint.pl zawierającą taką wtyczkę, przeglądarka usługobiorcy nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook, Instagram oraz Google.
- Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do przeglądarki usługobiorcy i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji usługodawcy otrzymują informację, że przeglądarka usługobiorcy wyświetliła stronę www.adspoint.pl, nawet jeśli usługobiorca nie posiada profilu u danego usługodawcy, czy nie jest u niego akurat zalogowany. Taka informacja (wraz z adresem IP usługobiorcy) jest przesyłana przez przeglądarkę bezpośrednio do serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam przechowywana.
- Jeśli usługobiorca zaloguje się do jednego z powyższych serwisów społecznościowych, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na stronie www.adspoint.pl do profilu usługobiorcy w danym serwisie społecznościowym.
- Jeśli usługobiorca użyje danej wtyczki np. klikając na przycisk „Lubię to” lub przycisk „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer danego usługodawcy i tam zachowana.
- Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa usługobiorcy w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności usługobiorcy zostały opisane w polityce prywatności usługodawców:
- Jeśli usługobiorca nie chce, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie odwiedzin na stronie www.adspoint.pl bezpośrednio jego profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na stronie www.adspoint.pl musi wylogować się z tego serwisu. Usługobiorca może również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek, stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki, np. blokowanie skryptów za pomocą „NoScript”.
- Administrator wykorzystuje na swojej stronie narzędzia remarketingowe tj. Google Ads. Ich używanie wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies firmy Google LLC. dotyczących usługi Google Ads. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies usługobiorca ma możliwość zdecydowania, czy usługodawca będzie mógł korzystać z Google Ads (administrator cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA) w stosunku do niego.
§ 7 Postanowienia końcowe
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.