Co wybrać? Meta Ads, czy Google Ads?

Co wybrać? Meta Ads, czy Google Ads?

Gdzie reklamować się w internecie?

To, że reklama w internecie jest jednym z najbardziej efektywnych i skutecznych sposobów na dotarcie do nowych klientów, nie jest żadną tajemnicą. Nie ma się z resztą czemu dziwić, liczby mówią same za siebie – według raportu Digital 2022 w ubiegłym roku, aż 87% Polaków korzystało z internetu, natomiast 72% populacji naszego kraju posiadało konto na portalu społecznościowym. Średnio spędzamy ponad 6 godzin dziennie korzystając z internetu. Pytanie nie brzmi zatem „czy” ale GDZIE reklamować się w internecie. A możliwości jest sporo. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na dwóch reklamowych gigantach wirtualnego świata jakimi są portal Facebook oraz przeglądarka Google i po krótce przedstawimy jakie opcje oferują.

Reklama na Facebook’u

Zacznijmy od najbardziej popularnego portalu społecznościowego na świecie czyli Facebook’a. Na początek kilka liczb. Ponad 2,8 miliarda użytkowników miesięcznie, z czego 1,9 miliarda z nich zagląda na swoje konto codziennie. Jeżeli chodzi o Polskę jest to prawie 27 milionów użytkowników. Oczywiście spora część kont może być fałszywa, ale mimo wszystko są to duże liczby. Reklama na Facebook’u pozwala nam z dużą precyzją docierać do konkretnych grup osób – dokładnie takich, które mogą być zainteresowane naszym produktem lub usługą. Wszystko zależy od parametrów, które ustawimy zaczynając od wyboru lokalizacji grupy odbiorców, ich wieku oraz płci, a kończąc na zainteresowaniach i zachowaniach. Oprócz tego, w zależności od naszych potrzeb oraz na jakim etapie marketingowym się znajdujemy, Facebook oferuje nam 6 celów reklamowych takich jak rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja aplikacji oraz sprzedaż. Mamy więc możliwość skupienia się na konkretnym działaniu na którym najbardziej nam zależy.

Reklama na Google

Druga na tapetę wpada najpopularniejsza w Polsce i na świecie wyszukiwarka internetowa – Google. Prawie 9 na 10 użytkowników internetu wybiera właśnie tą przeglądarkę, która przetwarza dziennie 3.9 miliarda wyszukiwani. Oczywiście największą popularnością cieszą się strony, które wyświetlają się na górze wyników wyszukiwania. Jak tam się znaleźć? Można tego dokonać korzystając z reklamy w Google, który oferuje nam, aż 8 ich typów. Najbardziej popularny z nich to reklama w sieci wyszukiwania, która umożliwia nam odpłatnie pojawiać się na pierwszych pozycjach, które wyświetlają się po wpisaniu wyszukiwanej frazy. Tutaj również możemy określić do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć oraz w jakiej lokalizacji się ona znajduje. Jednak głównym zdaniem podczas tworzenia kampanii w Google jest wybranie odpowiednich słów kluczowych, po których wpisaniu, nasza reklama będzie wyświetlać się potencjalnym klientom. Potem zostaje nam już tylko napisanie nagłówków (wyświetlane na niebiesko hasła, które możemy kliknąć), tekstów widocznych pod nimi oraz ewentualne dobranie różnego rodzaju rozszerzeń, takich jak np. połączenia telefoniczne lub linki do podstron i reklama gotowa. Choć wydaje się, że jest tego sporo (a w rzeczywistości jest o wiele więcej opcji) to proces tworzenia reklamy jest intuicyjny i nieskomplikowany.

Co wybrać?

Jak zatem zdecydować, która opcja będzie lepsza w przypadku naszego biznesu? Aspektów do rozważenia jest sporo, ale na pewno warto jest się skupić na dwóch następujących rzeczach. Gdy chcemy WYGENEROWAĆ popyt to lepiej sprawdzi się reklama na Facebook’u. To tutaj lepiej reklamować się z nowymi oraz unikalnymi usługami lub produktami, które nie są jeszcze znane na rynku – rzeczy, których Twoi potencjalni klienci nie będą wstanie samemu znaleźć bo jeszcze nie wiedzą, że tego potrzebują lub, że dany produkt w ogóle istnieje. Facebook to też dobre miejsce do budowania marki osobistej oraz reklam świadomościowych. Jego kolejną zaletą jest to, że mamy możliwość na bardziej precyzyjne ustawienie grupy docelowej (odbiorców do których będzie docierać nasza reklama) niż w przypadku Google.  Nieco inaczej ma się sprawa kiedy chcemy popyt ZASPOKOIĆ. Wtedy zdecydowanie lepiej sprawdzi się wujek Google. Bo co robimy kiedy chcemy coś kupić, zrobić tatuaż albo zjeść coś dobrego? Nie przeglądamy Facebook’a tylko szukamy tego w wyszukiwarce. Przynajmniej większość z nas tak robi. Ale ta reklama będzie działać tylko wtedy kiedy typ produktu lub usługi, którą oferujesz są na tyle znane, że ludzie sami będą ich szukali. Wtedy działania na Google mogą sprawić, że to właśnie Twoja strona pojawi się w pierwszych pozycjach wyszukiwania. Mamy tutaj co prawda mniejsze pole do popisu, jeżeli chodzi o możliwość targetowania odbiorców, ale wciąż wystarczające, aby dotrzeć do właściwych osób. Reklama na Google sprawdzi się nie tylko w przypadku popularnych produktów, których ludzie sami szukają, ale również w przypadku lokalnych biznesów. Prosty i intuicyjny kreator reklam pozwoli nam wybrać jej odpowiedni typ, który najlepiej sprawdzi się w przypadku naszego biznesu. Oprócz tego Google oferuje również możliwość stworzenia darmowej, wirtualnej wizytówki, dzięki której będziemy widoczni między innymi na Google Maps.

Na koniec

Nie należy jednak zamykać się tylko i wyłącznie na jedną opcję. Bardzo często najlepsze efekty przynosi podział budżetu i jednoczesne działania reklamowe zarówno na Facebook’u jak i w Google. Na jakąkolwiek opcją się zdecydujemy, warto przedyskutować swoją decyzję z firmami, które na co dzień zajmują się tworzeniem reklam. Nie tylko będzie to pomocne w wyborze odpowiedniego typu, ale pomoże również uniknąć błędów podczas tworzenia kreacji reklamowych.

Szukasz wiedzy z marketingu?

Znajdziesz ją na moim Instagramie! Zapraszam na @ads.point

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *